Alumnes del CITM, entre els guanyadors de la primera GameJam de la Barcelona Games World

El videojoc Headlight, en què hi ha participat l’alumne del CITM David Hernández, s’ha proclamat guanyador de la primera GameJam celebrada en el marc de la Barcelona Games World, la fira de videojocs més important de l’Estat, que ha tingut lloc aquest cap de semana a Fira Barcelona. Els alumnes del CITM Eric Solà, Carles Sánchez, Gema Ortega, Jan Valls i Francisco Ruiz s’han endut el premi al millor concepte artístic en aquesta competició. Dos dels premis accèssit també han anat a parar a mans d’alumnes del CITM.

En total han competit 130 participants repartits entre 25 equips de 4 o 5 membres. L’equip que ha desenvolupat el projecte guanyador en la categoria ‘millor joc’ estava format per l’alumne del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs David Hernández Lázaro, juntament amb els alumnes Joan Cuch de l’ESUP Tecnocampus, Alan Elwood del Tecnocampus de Mataró i els alumnes del Tecnocampus UPF Natàlia Puig i Pol Vega.

GamejamBGWLa competició consistia en dissenyar un joc en tan sols 30 hores, relacionat amb la temàtica proposada pel jurat, la felicitat. El resultat va ser Headlight, un videojoc de plataformes en 2D situat en un món a les fosques on el protagonista necessita llum per poder avançar de nivell. Aquesta llum es genera al seu voltant en funció del seu grau de felicitat i per poder augmentar aquesta felicitat, i amb això aconseguir més llum, necessita trobar altres persones felices a cada nivell. El jurat va valorar molt positivament tant el concepte general com l’aplicació i ús de la tecnologia. L’equip ha rebut un premi de 500€ i un bitllet de tren per cadascun dels seus integrants a una destinació a escollir entre París, Lió, Marsella o Toulouse.

A més a més del premi al millor joc, el jurat – format per 3 representants de marques expositores del BGW, un periodista especialitzat i un representant de les administracions públiques – també ha repartit altres 3 premis, dotats cadascun amb 300€:

• Joc més original
  • Millor concepte artístic
  • Premi a la innovació tecnològica

El premi al millor concepte artístic en aquesta competició ha estat per al joc creat pels alumnes del CITM Eric Solà, Carles Sánchez, Gema Ortega, Jan Valls i Francisco Ruiz. D’altra banda, el grup d’alumnes format per Sandra Alvarez, Isaac Calvis, Guillem Costa, Guillermo García i Victor Masó i l’equip format per Oriol de Dios, Ferran Martí, Manel Mourelo i Víctor Tirado han guanyat dos dels accèssits del certamen, que reconeixien alguna característica especial dels seus jocs. Han rebut 100€ i un pack de jocs que inclou Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Ark: Survival, F1 2017, Marvel Vs Capcom Infinite i Persona 5.

La GameJam ha estat organitzada conjuntament per l’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI), Fira de Barcelona i La Salle-URL, amb la col·laboració de Bandai Namco, Renfe i Koch Media.