3Cat repta l’alumnat CITM a gamificar l’experiència d’usuari de la seva nova plataforma de continguts

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC i 3Cat posen en marxa conjuntament un nou projecte d’innovació digital. L’objectiu d’aquest laboratori és que l’alumnat del CITM desenvolupi solucions innovadores per resoldre el repte de gamificar l’experiència d’usuari de la nova plataforma de continguts en català i de qualitat que 3Cat aviat posarà en marxa.

Aquest projecte s’emmarca en el context d’una assignatura de laboratori en reptes d’empresa, oferida en els 3 graus del CITM (grau en Disseny, Animació i Art Digital; grau en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia; i grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs) i que s’impartirà durant el primer quadrimestre d’aquest curs acadèmic 2023-2024. L’alumnat participant haurà d’analitzar, dissenyar i proposar fórmules innovadores de retenció i fidelització per a la nova plataforma digital a través de dinàmiques gamificades (que augmentin la motivació i l’empatia a través d’elements propis dels videojocs). Les solucions que es desenvolupin hauran de ser a nivell pilot funcional i es presentaran a responsables de 3Cat.

Els laboratoris del CITM són una estratègia d’innovació i de relació amb empreses i institucions, on s’aplica la metodologia docent d’aprenentatge basat en reptes. En aquests laboratoris, l’alumnat està acompanyat en tot el procés de desenvolupament dels pilots per part d’experts, investigadors del centre i professionals de l’empresa.

L’alumnat del CITM va conèixer tots els detalls del projecte en un acte kick off en què van participar professionals de 3Cat de l’àmbit digital: Geni de Vilar, directora d’Actius Digitals, Oriol Boira, cap d’Arts Digitals i Videojocs, i Dani Reyes, cap de Recerca i Innovació. En aquesta sessió, van matisar l’orientació del projecte i el seu abast, que busca un alt estàndard de qualitat, proposant un accés universal a continguts d’entreteniment i informació en català, que pugui competir amb altres plataformes, que impulsi la innovació i la producció audiovisual i que connecti amb els nous hàbits de consum de la ciutadania.

L’acord amb el CITM-UPC s’emmarca en el nou Pla Estratègic de 3Cat, que estableix la voluntat de connectar amb el talent i ser motors d’innovació i creativitat. Per tant, desenvolupar sinergies i experiències de valor a través de la transferència de coneixement, especialment en l’àmbit del desenvolupament tecnològic, amb les universitats, és una de les seves prioritats. Un altre dels eixos marc és l’impuls dels videojocs, en tant que element destacat dels nous sistemes de distribució de continguts en l’entorn digital.