Dos projectes d’estudiants del CITM, seleccionats per al Pitching Universitat-Indústria del Clúster Audiovisual de Catalunya

En el marc de la Setmana del Talent organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, se celebrarà al CCCB el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria en la modalitat Videojocs i Noves Finestres, un esdeveniment que dona cabuda als millors treballs realitzats per universitaris de Catalunya en l’àmbit audiovisual.

Dos projectes realitzats per estudiants del CITM han estat seleccionats per ser presentats en aquesta iniciativa pionera, que té com a objectiu detectar el talent emergent i motivar la professionalització dels alumnes establint ponts de contacte que facilitin la incorporació a la indústria de les noves promocions universitàries.

Enguany, els projectes seleccionats han estat de dos graduats recents del CITM.  Concretament, el Treball Final de Grau “L’Abstracció de la Natura”  de Miriam Lara, graduada en Multimèdia, i també el Treball Final de Grau “VTuber: Eruga Ei”  elaborat per Aleix Noguerol, graduat en Disseny, Animació i Art Digital.

L’esdeveniment començarà a les 9:00 i es desenvoluparà durant tot el matí.

Coneixem millor els treballs seleccionats amb aquesta breu presentació:

• “L’Abstracció de la Natura” – Miriam Lara, graduada en Multimèdia

Des d’un punt de vista creatiu, la graduada Miriam Lara ens proposa, com a directora d’art, un treball en format de llibre interactiu, on la compaginació del text i les imatges de la gravadora Nuria Melero intenten acostar-nos a l’univers simbòlic de l’artista. En aquest projecte s’exploren les possibilitats expressives de la tècnica del gravat abstracte. Amb la natura com a punt de partida, la Miriam també incorpora el món de les apps i la realitat augmentada per convertir un llibre d’art en un objecte amb moltes més possibilitats de lectura.

• “VTuber: Eruga Ei” – Aleix Noguerol, graduat en Disseny, Animació i Art Digital

Un youtuber virtual​ (en anglès Virtual YouTuber o VTuber) és un youtuber o streamer que utilitza models digitals (inspirats, sobretot, en l’estil anime) generats per eines de software com Live2D2​ o un model 3D. Els VTubers són originaris del Japó, però en l’actualitat hi ha per tot el món. A causa de la seva popularitat, una gran quantitat d’empreses i organitzacions han començat a fer servir VTubers com a part de la seva publicitat per atraure l’atenció de certs productes o serveis. En el seu TFG,  l’Aleix Noguerol realitza el disseny, el model i el rigging d’un autèntic perfil Vtuber.

Aquest Pitching Universitat-Indústria consisteix en una presentació breu del projecte per part dels alumnes seleccionats davant de potencials finançadors amb la voluntat de captar la seva atenció i iniciar, així, les negociacions per a un possible acord entre empreses interessades.