Nou seminari de recerca en Game Studies al CITM

El pròxim dimecres 4 d’octubre, a les 15 h, a l’aula S02 del CITM, tindrà lloc un nou seminari de recerca CITM. Aquesta trobada busca oferir un espai perquè professors/es i investigadors/es exposin els seus projectes de recerca a la resta de comunitat docent i investigadora.

El programa del seminari és el següent:

• “La CHEM Jam: Aprendre Enginyeria a través del Disseny de Jocs de Plataformes”, de Sílvia Fornós.

La presentació resumirà les troballes, els reptes i les conclusions més rellevants de la innovadora estratègia d’aprenentatge que va ser objecte d’estudi durant el treball doctoral de la investigadora. Entre els pilars de la investigació destaquen el desenvolupament de l’editor de jocs Game Editor for Learning, la inspiració en game jams/comunitats gaming i l’empoderament de l’estudiant mitjançant la creació d’artefactes digitals.

Després d’una dècada en la localització i testeig de videojocs, incloent-hi llocs de treball en plantilla en estudis com Nintendo o Square Enix, Sílvia Fornós va defensar amb èxit la seva tesi doctoral el 2022 al Center for Computer Games Research de l’IT University of Copenhagen. El seu doctorat va obrir noves portes a l’educació d’enginyeria i va establir, entre altres coses, noves connexions entre jocs de plataforma, editors de nivells de jocs i processos d’enginyeria. Actualment, Sílvia és investigadora de la Royal Danish Academy i forma part d’un projecte interdisciplinari que desenvolupa un joc per aprendre a llegir amb IA i biosensors.

• “Dins de la Fàbrica VR: Un Videojoc de Realitat Virtual per Explicar la Revolució Industrial a Secundària”, de Daniel Hurtado.

Disseny, desenvolupament i aplicació d’un videojoc de realitat virtual sobre la Primera Revolució Industrial, destinat a estudiants de 4t curs d’ESO i 1r de Batxillerat.

Daniel Hurtado és Doctor per la Universitat de Barcelona (Gamificació i Serious Games), guionista i historiador. Alterna la docència en àmbits com el game design, la gamificació i l’experiència d’usuari, amb encàrrecs professionals com a narrative i game designer. Investigador del grup DHiGeCS-COM amb participació en projectes competitius de recerca i publicació d’articles científics. Les seves línies de recerca se centren en la gamificació, el desenvolupament de jocs i les noves tecnologies, especialment la Realitat Virtual i Realitat Augmentada.

• “Concentracions i Obertures dels Game Studies Hispanoparlants”, per María Luján Oulton.

Els Cuadernos de Game Studies de la Universidad de Palermo (Argentina) neixen l’any 2019 davant de la necessitat d’un espai que difongui, problematitzi i posi en discussió els game studies regionals en idioma espanyol. Cada edició reuneix investigacions sobre temes diversos que inclouen la gamificació, el gènere, les noves tecnologies, la infància i l’ètica, treballs que actualitzen conceptes i polèmiques ja abordats pels game studies o que creen obertures, posant els game studies amb noves perspectives que els excedeixen.

María Luján és Magister en Comunicació i Creació Cultural per la Universitat CAECE, Argentina. Treballa com a productora cultural i comissària especialitzada en cultura lúdica i art games. És fundadora i coeditora dels Cuadernos de Game Studies de la Universidad de Palermo (Argentina), que actualment van per la seva cinquena edició. Luján ha comissionat diverses exhibicions i és actualment directora de Now Play This (Londres), ha participat amb assajos i capítols en publicacions entre els quals destaca “The nuances of video game curation: Lessons from Argentina”, ha presentat ponències en esdeveniments internacionals com TEDxRiodelaPlata (Buenos Aires), DiGRA (Melbourne), Clash of Realities (Colònia) entre altres, i ha estat també seleccionada com una de les 100 Game Changers el 2020 per Gameindustry.

INSCRIU-TE AL SEMINARI DE GAME STUDIES