El CITM, entre les 100 millors escoles del món en animació

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la Universitat Politècnica de Catalunya ha estat inclòs entre les 100 millors escoles del món en animació, segons un rànquing publicat per Animation Career Review, la font d’informació de referència mundial per a totes aquelles persones que busquen estudis d’animació, desenvolupament de jocs, disseny i art, disseny gràfic, art digital i camps relacionats. El CITM, a més a més dels seus graus oficials en Multimèdia i Videojocs, realitza des del passat any acadèmic un nou grau en Disseny, Animació i Art Digital de 3 anys de durada.

L’Animation Career Review va començar a publicar aquest rànquing l’any 2012 en resposta als milers de correus electrònics d’aspirants a animadors que buscaven assessorament sobre les millors escoles per estudiar als EUA. L’interès es va ampliar a l’estranger i ara reben sol·licituds freqüents per publicar classificacions d’escoles internacionals d’animació.

Per a l’elaboració d’aquest llistat corresponent al 2018,  van realitzar una enquesta a més d’un centenar d’escoles d’animació d’arreu del món. Entre els criteris d’elaboració de la llistat s’inclouen la reputació acadèmica; els criteris d’admissió; la profunditat i l’amplitud dels programes acadèmics, els valors de matrícula i la ubicació geogràfica.

L’objectiu és disposar d’aquest rànquing com a punt de partida perquè els estudiants descobreixin les escoles més adequades per a les seves necessitats, pel que fa al rigor acadèmic, els requisits tecnològics, la cultura de campus, el cost de la matrícula o enfocament professional.  Pel que fa a Espanya, el CITM comparteix presència al llistat amb 5 escoles més: el CICE – Escuela de Formación en Nuevas Tecnologías de la Información; l’Escola Superior de Cinema ESCAC; l’FX Animation Barcelona 3D & Film School; L’Idem Barcelona i U-Tad Madrid.

Consulta el Top 100 International Animation School Rankings. Les millors vint-i-cinc escoles es classifiquen entre 1-25 a la part inferior de l’article. Les 75 escoles restants s’enumeren alfabèticament per països.