El CITM celebra el 25è aniversari dels seus estudis en Multimèdia

El 10 de maig, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia va viure una jornada molt especial. Aquest curs 2022-2023, els seus estudis en Multimèdia han complert 25 anys de trajectòria i el Centre va voler celebrar-ho amb una jornada de retrobament entre comunitat alumni, estudiantat actual, professorat i altres professionals i partners vinculats al Centre.

La jornada buscava, precisament, ser punt de retrobada de la comunitat CITM i oferir un espai de reflexió i debat sobre l’evolució del perfil multimèdia i l’emprenedoria al sector. Al final de la sessió, es va crear un espai de networking entre tots els assistents.

L’acte, que va estar conduït per la periodista i doctora en Comunicació Eva Comas-Arnal, es va iniciar amb una benvinguda institucional, a càrrec de Joan Gispets, vicerector de Política Universitària de la Universitat Politècnica de Catalunya, i Carles Sora, director del CITM.

A continuació, es va iniciar la taula rodona: “La Transversalitat i Adaptabilitat del Perfil Multimèdia”. La sessió va posar l’accent en la trajectòria professional dels diferents exalumnes i en el valor de la multidisciplinarietat que atorga el grau a l’hora de desenvolupar-se professionalment en el camp de les indústries digitals. Els protagonistes d’aquest bloc van ser:

• Judit Casacuberta, UX Researcher a GAMMAUX.
  • Laia Turmo, investigadora postdoctoral a i_mBODY Lab (Universidad Carlos III de Madrid) en disseny d’interacció (IxD) i user experience (UX).
  • Marc Martí, director d’Art a Socialpoint.

En el següent bloc, Josep Maria Monguet, primer director del CITM i fundador dels estudis en Multimèdia al Centre, i Carles Sora, director actual del CITM, van conversar sobre l’evolució del perfil multimèdia al llarg d’aquests anys i van fer una prospectiva de futur de la professió. A propòsit d’això, Carles Sora va fer una breu presentació del nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia del CITM, la gran aposta formativa del Centre que consolida aquests 25 anys d’experiència responent alhora als nous avenços tecnològics i tendències professionals de la indústria digital.

L’acte va seguir amb la taula rodona: “Emprenedoria al Sector Digital”, en la qual diferents exalumnes van exposar la seva trajectòria professional, fent accent en la seva experiència emprenedora. Aquesta taula va comptar amb la participació de:

• Helena Córdoba, productora escènica multimèdia i directora de FUSE Company by Messcellany.
  • Eduard Llovet, director de producte a ElectroMaps. Cofundador de Nautal i Yumminn i ex lead product manager a Doctoralia.
  • Adrián Dorado, cofundador de Qualud, eHealth product designer i UX/ UI lead.

L’acte va finalitzar amb la presentació de la plataforma UPCAlumniMés, la nova eina per connectar la comunitat UPC, convidant els assistents a unir-se al Club CITM Alumni, un canal des d’on promoure el networking entre la comunitat CITM i descobrir nous avantatges. Per donar-se d’alta, cal entrar a la plataforma UPCAlumniMés i clicar al botó “Fes-te’n Membre”.

L’espai de networking, amb un refrigeri per a tots els assistents i amenitzat amb la música de la DJ Miss Beat, va posar punt final a aquesta jornada tan especial de retrobament i celebració.

Galeria completa de fotografies del 25è aniversari dels estudis Multimèdia al CITM

Videoresum de l’acte: