El CITM, partner del nou laboratori de producció virtual Film Lab de Terrassa

L’ecosistema audiovisual de Terrassa no para de créixer per acompanyar el talent que es forma a la ciutat. El Parc Audiovisual de Catalunya estrena un nou laboratori, el Film Lab, per a la creació de prototips audiovisuals amb tecnologia de realitat virtual Unreal Engine. El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), juntament amb l’ESCAC, és partner principal d’aquest projecte, i al llarg del pròxim curs 2023-2024 oferirà docència fent ús d’aquesta nova infraestructura.

A la presentació del projecte van assistir representants del sector audiovisual i de l’ecosistema formatiu de la ciutat. A més del CITM, hi van assistir membres de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya (ESCAC), l’Institut Santa Eulàlia, la Filmoteca de Catalunya i el Coro Vell.

El Film Lab és un espai pensat perquè els professionals puguin testejar i formar-se en la producció virtual de continguts audiovisuals, oferint un espai ideal perquè l’alumnat pugui produir treballs i impulsar projectes amb l’ús d’aquesta tecnologia, com ara tràilers o demostracions de realitat augmentada. Cofinançat per l’Institut de la Cinematografia i les Arts (ICAA), que aporta 250.000 euros a través dels fons europeus Next Generation, el laboratori incorpora en una primera fase la tecnologia ja aplicada, motor gràfic, pantalla led frontal i càmera. En una segona, que es desplegarà el 2024, l’equip es completarà amb dues pantalles led laterals que milloraran la qualitat de les recreacions virtuals al laboratori.

La indústria evoluciona cap a entorns digitals i necessitarà cada cop més perfils com el de director de producció virtual o unreal operator. De fet, des del CITM ens anticipem amb el llançament del nou grau en Disseny Digital i Tecnologies Multimèdia, amb un pla d’estudis renovat per donar resposta a aquests perfils emergents que exploraran el potencial de les tecnologies AV en la producció audiovisual.