El CITM, un dels protagonistes del Festival Mosaic

El cap de setmana del 25 i 26 de setembre diversos espais de Terrassa van acollir el Festival Mosaic, dedicat a l’avantguarda de l’art digital i multimèdia. Impulsat pel col·lectiu Arketip, el festival va oferir interessants propostes lúdiques i culturals, com la d’apropar a la ciutadania els projectes més innovadors desenvolupats per estudiantat del CITM.  Terrassa, una vegada més, al centre de l’art i la cultura.

Sota el nom d’Art Digital, Tecnologia Multimèdia i Modular Live, el Festival Mosaic va obrir les portes del TR12, seu del CITM, perquè el públic gaudís de la presentació d’aquests dos projectes desenvolupats per alumni del Centre:

Parallel Ways, una peça creada per Helena Córdoba,  graduada en Multimèdia (2019). Aquest projecte, gestat durant el seu TFG, ha crescut fins a convertir-se en un gran muntatge escènic on la dansa contemporània interactua amb tècniques multimèdia, com el vídeo mapping. Un espectacle que combina tecnologia i art i que ens convida a endinsar-nos en l’equilibri entre el positiu i el negatiu, els dos grans paral·lels que regeixen la personalitat. El projecte ja s’ha presentat en diversos festivals i teatres i ha estat seleccionat com un dels millors treballs fi de grau de recerca d’art pel Clúster Audiovisual de Catalunya i Sónar+D.

Qu4Tre, de Pablo Soler, graduat en Multimèdia (2020). Es tracta d’una instal·lació d’art interactiu, formada per efectes visuals i auditius que són modificats per l’acció dels usuaris. Els participants, a través del mòbil, trien els instruments i amb el moviment del seu cos pugen i baixen la intensitat, per convertir-se, així, en els autors en temps real de la seva pròpia creació sonora.

A més de les presentacions d’Helena Córdoba i Pablo Soler, entre les 12:00 h i les 19:00 h, es va gaudir de les actuacions dels DJ Absis Live i Lön Live.

Consulta la galeria completa d’imatges del Festival Mosaic