El projecte CUPRA Gamified Car tria el guanyador que passa a la fase de desenvolupament

Després d’uns mesos de dedicació intensa, entre professorat i alumnat, el projecte CUPRA Gamified Car passa a la següent fase després de la presentació de projectes dels quatre equips de treball. L’alumnat CITM hi ha treballat amb intensitat per generar idees que explorin les tecnologies digitals aplicades al cotxe del futur.

El projecte CUPRA Gamified Car, que ha coordinat el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) i les empreses del sector d’automoció CUPRA i EDAG Spain, ha estat impulsat i finançat per CARNET ‒el Future Mobility Research Hub fundat per Volkswagen Group Innovation, SEAT S.A. i la UPC‒.

Aquesta activitat, dissenyada com una assignatura de tercer i quart curs dels graus en Multimèdia, en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i en Disseny, Animació i Art Digital del CITM, ha permès que estudiantat, professorat universitari i empreses investiguin conjuntament dins el camp de la interacció i l’entreteniment, generant idees pilot al voltant de les noves maneres d’interaccionar amb els automòbils, la creació digital i els videojocs. Des del 25 d’abril, un cotxe pilot de CUPRA ha estat a disposició dels alumnes per experimentar i assajar projectes en l’àmbit de les tecnologies multimèdia. L’alumnat també han gaudit d’un programa de diverses masterclasses i tallers de professionals de les diferents entitats que han ajudat a conceptualitzar i donar forma al projecte.

Aquest dimecres 6 de juliol va tenir lloc al plató del CITM el tancament d’aquesta primera fase amb la presentació oficial dels treballs, davant dels directius i tècnics de les empreses vinculades, així com dels professors involucrats en la iniciativa.

El tribunal, abans d’adjudicar i comunicar el premi guanyador, ha volgut deixar molt clar el molt bon nivell de les propostes presentades. De fet, han titllat de “molt difícil” la decisió, ja que els quatre treballs presentats tenien, segons les seves pròpies paraules, “un nivell de qualitat i originalitat espectaculars”.

Finalment, però, el treball escollit ha estat “CUPRA Clash”, elaborat pels següents alumnes:

• Marc Gallardo Quesada, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Barcelona)
  • Sebastián Delgado Vargas, del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Barcelona)
  • Anastasia Polovinkina Andreevna, del grau en Disseny, Animació i Art Digital
  • Linghong Xu Xu, del grau en Disseny, Animació i Art Digital
  • Joan Muñoz Algueró, del grau en Multimèdia
  • Àngels Marí Ferrer, del grau en Multimèdia

Ara, aquesta proposta guanyadora, sota el nom de “CUPRA Clash”, continuarà el seu desenvolupament en la segona fase. A partir del mes de setembre, l’equip d’alumnes de la proposta escollida pel jurat serà becat en el marc del projecte i tindrà l’oportunitat de desenvolupar un pilot de la seva proposta i de testejar-lo amb el cotxe.