Imaginant el futur de Barcelona a través del disseny urbanístic i els videojocs

“Ciutat i Joc” és un projecte d’acció social coordinat per investigadors del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i la Universitat de Barcelona (UB), i adreçat a preadolescents i adolescents (de 9 a 18 anys), que té com a objectiu promoure la participació ciutadana en la presa de decisions sobre disseny urbà des d’una perspectiva ecosocial, de gènere i intercultural. Aquest és un projecte finançat per l’Ajuntament de Barcelona en la línia de subvencions de districte i ciutat (any 2022).

Per això acollirà diferents tallers de co-disseny centrats en l’storytelling i la construcció d’entorns a través del videojoc Minecraft, on els participants puguin:

• Entendre les bases del disseny urbanístic, així com el seu impacte ecològic, social i cultural en les activitats quotidianes de la ciutat.
  • Construir i explorar entorns virtuals de manera col·laborativa.
  • Expressar idees mitjançant eines de visualització i amb una actitud lúdica.
  • Proposar, discutir i reflexionar en grup sobre possibles solucions a les problemàtiques principals de la ciutat de Barcelona.

“Ciutat i Joc” és una ampliació del taller pilot “Ciutat i Joc: Repensar l’Espai Públic amb Minecraft, que es va desenvolupar durant la Biennal de la Ciència del 2021 en col·laboració amb el Canòdrom – Ateneu d’Innovació Digital i Democràcia.

Més informació:

Els tallers “Ciutat i Joc” es realitzaran a les escoles entre novembre i desembre de 2022 i tindran una durada de quatre hores. Si la vostra institució està interessada a formar part d’aquests tallers podeu contactar amb la Marta Fernández Ruiz, coordinadora del projecte, abans del 30 de setembre: marta.fernandez.ruiz@citm.upc.edu