Estudiants del CITM, protagonistes de la primera Idea Game Jam

El Ministeri de Cultura i Esport i l’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) van convocar la seva primera ‘Idea Game Jam’. Els desenvolupadors participants van treballar de forma ininterrompuda des del 23 al 25 de novembre (48h) en la creació d’un videojoc relacionat amb un tema tan complex com la defensa de la propietat intel·lectual i la lluita contra la pirateria.

Els participants, de nacionalitat espanyola o residents al país, podien formar equip amb desenvolupadors europeus i van presentar les seves propostes a través d’una plataforma online. Finalment, es van presentar més de 50 projectes, realitzats per un total de 166 participants.

GameJamCITMPer part del CITM, van participar alumnes dels dos graus en Videojocs, amb els següents projectes:

Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Ed. Terrassa):

• El videojoc “Bellboy”, creat per Carlos Cabreira, Dani López, Martí Majó, Xavi Olivenza, Javi Ortiz, Joan Parella i Pere Rifà.
  • El videojoc “Idea Defenders”, realitzat per Nico Babot, Miquel Izquierdo, Elliot Jiménez, Daniel Olóndriz, Guillermo Pinto, Andreu Rojas i Sergio Sáez.
  • El projecte “Mio”, realitzat per Adrián Castillo, Carlos Peralta, Francisco Ruíz, Marc Samper i Eric Solà. Aquest videojoc va ser escollit entre els finalistes d’aquesta primera Idea Game Jam.

Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs (Ed. Barcelona):

• El joc “Copy Hunter”, dels alumnes Marc López i Esteban Marín.

El comitè d’experts que va valorar els projectes va estar format per representants del Ministeri de Cultura i Esport, professionals sènior de desenvolupament, professionals del sector en formació de videojocs, representants d’AEVI i representants dels mitjans de comunicació. Els components del jurat van destacar els videojocs presentats per la seva innovació, originalitat i jugabilitat.