La professora del CITM Vanessa del Campo estrena el seu premiat documental a Barcelona

El documental Mars,Oman es presentarà a L’Alternativa 2020 – Festival de Cinema Independent de Barcelona,  que enguany se celebrarà en format en línia del 16 al 29 de novembre.

Vanessa del Campo és cineasta i també professora al CITM, on imparteix docència en fotografia al grau en Disseny, Animació i Art Digital. Tot i que ja té una trajectòria amb pel·lícules de ficció, aquest treball és el seu primer film documental de creació.

El documental, que duu per nom Mars, Oman, va rebre l’impuls i suport del Centre de Cooperació pel Desenvolupament de la UPC, que des del primer moment va creure en el projecte. També ha comptat amb la participació de Miquel Sureda, físic, enginyer aeronàutic, comunicador i també professor del CITM.

Mars,Oman és la història d’uns astronautes que aterren a la terra roja del desert d’Oman davant la mirada atònita dels beduïns. Mentrestant, dues noies d’un institut local somien a viatjar a Mart i un jove tracta de saltar el més lluny possible. I cada personatge sembla preguntar-se quin és el seu lloc en l’univers.

Presentada ja en diferents festivals internacionals, la peça ha aconseguit diferents premis:

• Premi IDFA Talent Award del prestigiós International Documentary Film Festival d’Amsterdam.
  • Premi “Mejor Cortometraje Internacional” del Festival MiradasDOC de Tenerife.
  • Premi “La mirada del Otro”, al diàleg entre cultures i religions del Festival dei Popoli, el Festival Internacional de Cine Documental de Florència.

Ara, des del Festival de Cine Independent de Barcelona, tindrem oportunitat d’esbrinar els misteris d’aquesta història creada per la Vanessa, on trobem beduïns coneixedors, per a la seva tradició, del llenguatge dels estels, uns astronautes simulant treballar a Mart i, finalment, unes joves amb moltes ganes de viure i apassionades per l’espai.

En definitiva, una història on es barregen l’exploració, el nomadisme, l’univers, el desig de llibertat i, alhora, la ingenuïtat humana.