UPC: 50 anys sense límits

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) celebra el seu 50è aniversari aquest curs acadèmic 2020-2021. Les celebracions d’aquesta efemèride tan especial inclouran tot un seguit d’actes institucionals, acadèmics i lúdics adreçats a la comunitat universitària (PDI, PAS, estudiants i alumni) i que giraran al voltant dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la institució amb la societat. El CITM se suma a l’aniversari amb la celebració de la Game Jam pels ODS i una taula rodona, que girarà entorn dels models de negoci de les indústries digitals.

El web del 50è aniversari UPC recull el programa d’activitats que s’organitzaran, i que s’allargaran fins desembre de 2021. El CITM hi participarà amb aquests dos actes:

• Game Jam pels ODS. La Game Jam pels Objectius de Desenvolupament Sostenible és una hackaton de videojocs adreçada a tot l’alumnat de la UPC. Els participants s’organitzen en equips multidisciplinaris de 4 o 5 persones (programadors, dissenyadors, artistes) per competir en el desenvolupament d’un videojoc en 48 hores. La temàtica de la Game Jam estarà centrada en dos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, concretament en el número 8: Treball Decent i Creixement Econòmic i el número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures. Es repartiran 3 premis de 200 € per projecte a la Millor Idea, el Millor Art i el Millor Joc.
  • Taula rodona: Models Alternatius de Negoci a les Startup en el sector TIC. El dijous 25 de març, a les 17 h, es realitzarà aquesta taula rodona, amb la participació de Liam Patton, professor de CITM, i Mar Galtés, Corporate Development Director a Barcelona Tech City. La sessió tindrà lloc al plató del CITM, però es podrà seguir en directe via streaming.

La UPC imparteix avui dia 64 graus universitaris, 75 màsters universitaris i 45 programes de doctorat, així com més de 200 programes anuals de formació permanent. La transferència de coneixement és un dels epicentres de l’activitat de la UPC. A més de ser una universitat capdavantera en docència i recerca, i transferència de tecnologia, i de despuntar en els principals rànquings internacionals, un altre dels indicadors destacats és que el 93% dels graduats i graduades per la UPC treballa.