UPC: 50 anys sense límits

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) celebra el seu 50è aniversari aquest curs acadèmic 2020-2021. Les celebracions d’aquesta efemèride tan especial inclouran tot un seguit d’actes institucionals, acadèmics i lúdics adreçats a la comunitat universitària (PDI, PAS, estudiants i alumni) i que giraran al voltant dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, com a mostra del compromís de la institució amb la societat. El CITM se suma a l’aniversari amb la celebració de la Game Jam pels ODS i el Cicle de Diàlegs Oberts, que girarà entorn de la sostenibilitat en la indústria digital.

El web del 50è aniversari UPC recull el programa d’activitats que s’organitzaran, i que s’allargaran fins desembre de 2021. El CITM hi participarà amb aquests dos actes:

• Game Jam pels ODS. La Game Jam pels Objectius de Desenvolupament Sostenible és una hackaton de videojocs adreçada a tot l’alumnat de la UPC. Els participants s’organitzen en equips multidisciplinaris de 4 o 5 persones (programadors, dissenyadors, artistes) per competir en el desenvolupament d’un videojoc en 48 hores a les instal·lacions del CITM. La temàtica de la Game Jam estarà centrada en dos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, concretament en el número 8: Treball Decent i Creixement Econòmic i el número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures. Es repartiran 3 premis de 200 € per projecte a la Millor Idea, el Millor Art i el Millor Joc.
  • Cicle de Diàlegs Oberts del CITM: “Sostenibilitat en la Indústria Digital”. El cicle de conferències del 2021 girarà entorn la sostenibilitat dels models socials, econòmics i ambientals que es desenvolupen en el sector de les indústries culturals digitals. Les xerrades es realitzaran els dies 11, 18 i 25 de març, en horari de 17 h a 18.30 hores. Cada conversa comptarà amb la ponència d’un professional expert del sector i la participació d’un professor del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia de la UPC com a moderador de la sessió.

Les taules rodones seran:

• Models de sostenibilitat econòmica en la indústria dels videojocs
  • Green Shooting en les produccions audiovisuals
  • Models alternatius de negoci a les startups en el sector digital

La UPC imparteix avui dia 64 graus universitaris, 75 màsters universitaris i 45 programes de doctorat, així com més de 200 programes anuals de formació permanent. La transferència de coneixement és un dels epicentres de l’activitat de la UPC. A més de ser una universitat capdavantera en docència i recerca, i transferència de tecnologia, i de despuntar en els principals rànquings internacionals, un altre dels indicadors destacats és que el 93% dels graduats i graduades per la UPC treballa.