La UNESCO escull Terrassa com a ‘Ciutat Creativa del Cinema’

Terrassa ha sigut una de les 64 ciutats designades com a Ciutats Creatives de la Unesco. Ha estat escollida en la categoria de cinema, convertint-se així en la primera i única ciutat de l’Estat que ha aconseguit aquesta distinció.

L’aposta pel sector audiovisual de la ciutat ha agafat força aquest any amb la creació de la Taula Social de l’Audiovisual, que està formada per l’àrea de Cultura de l’Ajuntament, la Terrassa Film Office, l’ESCAC (Escola Superior de Cinema de Catalunya), l’institut Santa Eulàlia, la Societat Municipal de Comunicació de Terrassa, la Filmoteca de Catalunya, el Parc Audiovisual de Catalunya i el Centre de la Imatge i Tecnologia Multimèdia de la UPC.

TerrassaCityFilmTerrassa es considerada un dels platós de cinema més importants del sud d’Europa. Amb els anys s’ha anat consolidant el projecte del Parc Audiovisual i ha anat creixent l’activitat del sector a la ciutat. Amb la presentació de la candidatura, s’ha aconseguit fer una mirada global i donar reconeixement a la ciutat com a referent en aquest àmbit. Entre els projectes de futur, hi ha sobre la taula la creació d’un festival de cinema i art audiovisual que pugui interactuar amb els que ja existeixen a la xarxa.

La Xarxa de Ciutats Creatives de la Unesco, creada el 2004, va néixer amb l’objectiu de fomentar la cooperació internacional entre ciutats de tot el món per fer de la creativitat un motor de desenvolupament urbà sostenible, d’integració social i de vida cultural, i de reconèixer la creativitat dels seus membres en set àmbits: artesania i arts populars, arts digitals, cinema, gastronomia, literatura i música.