L’alumnat CITM descobreix l’animació màgica de Super Mario Bros

El dimecres 4 d’octubre, els estudiants de l’assignatura d’Animació Avançada de 3r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital van tenir el plaer d’assistir a una xerrada virtual a càrrec de Christian Dan, animador 3D de la pel·lícula Súper Mario Bros.

Súper Mario Bros és un llargmetratge basat en el món del famós joc de Mario. Els germans ítaloamericans Mario i Luigi comencen un negoci de fontaneria a Brooklyn, a Nova York. Després d’un incident, Mario acaba al Regne Xampinyó amb la Princesa Peach, mentre que Luigi es queda a les Terres Ombres sota el control de Bowser. Bowser vol casar-se amb Peach i destruir el Regne Xampinyó. Mario i Luigi han de salvar la Princesa Peach i enfrontar-se a Bowser, amb una història plena d’aventures i acció. Finalment, es converteixen en herois a Brooklyn i es muden al Regne Champinyó. A més, hi ha escenes a mig i al final dels crèdits que suggereixen noves aventures, com l’aparició d’un ou de Yoshi a les clavegueres de Brooklyn.

L’empresa responsable de l’obra d’animació de la pel·lícula és Illumination, i des d’Illumination Paris, un estudi francès conegut antigament com a McGuff, van ser els encarregats de donar vida als personatges.

Christian Dan, com a animador 3D de Mario, va explicar als estudiants tots els detalls de la producció i la cura amb què s’ha treballat cada personatge i cada animació, per sorprendre els fans del joc original i atrapar els nous espectadors. També va mostrar els plànols en els quals va treballar i fins a quin punt es va assolir el detall en cadascun.

La seva ponència va captivar l’interès dels alumnes del CITM, que van tenir l’oportunitat d’aprendre de primera mà com es fa l’animació en una gran superproducció com aquesta. La pel·lícula va ser un èxit a la taquilla, recaptant més de 1.360 milions de dòlars a escala mundial.