L’alumni Eduard Suñol, ponent de luxe al grau en Animació

El dimecres 2 de novembre, els estudiants de l’assignatura d’Animació Avançada de 3r curs del grau en Disseny, Animació i Art Digital van tenir el plaer d’assistir a una ponència d’Eduard Suñol, exalumne del CITM, que ha tornat al Centre per explicar els projectes d’animació en què hi ha estat treballant darrerament.

Eduard Suñol, que actualment és 3D Character Animator a Balisti Studios, va explicar al detall la seva experiència en l’última peli en què hi ha participat, Little Mermaid (La Sirenita), en la qual ha estat animador especialitzat en personatges 3D.

Eduard va ser estudiant del CITM al grau en Multimèdia i va descobrir que el que més li motivava era l’animació 3D. Abans d’endinsar-se en aquest món, va treballar en motion graphics en diferents empreses fins que va acabar el màster en 3D Character Animation i es va dedicar de ple al sector de les sèries infantils. No només ha tingut la grandíssima oportunitat de treballar per a Disney, sinó que també ha participat en l’aclamada sèrie Stranger Things o per a PlayStation. Actualment, està endinsant-se també en els videojocs, àmbit on està descobrint una nova faceta professional en la qual els reptes en animació són especialment estimulants i complexos. Tot i això, la producció que més l’ha fet créixer com a professional és Little Mermaid. Per ell, ha estat un repte majúscul animar una pel·lícula en live action i el personatge mític d’Ariel, una icona des del 1989 fins a l’actualitat.

La seva ponència va estar seguida amb molt interès pels alumnes del CITM, que van aprendre de primera mà com es treballa l’animació avançada de personatges en grans superproduccions, i amb molta complicitat, en veure com està creixent la carrera professional d’un noi que ha sortit de les aules del CITM.