L’investigador de la Universitat de Glasgow Stephen Brewster impartirà la lliçó inaugural del curs acadèmic 2020-2021 al CITM

Dilluns 26 d’octubre, a les 15:30 h, es realitzarà l’acte d’inauguració oficial del curs 2020-2021 del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM). Tindrem el plaer de comptar amb el prestigiós investigador Stephen Brewster, de l’Escola de Ciències de la Computació de la Universitat de Glasgow, expert internacional en Interacció Humà-Computadora (HCI), que ens oferirà la lliçó inaugural: “The Future of Multimodal Human-Computer Interaction”. L’acte es podrà seguir en línia, a través de Google Meet.

Stephen Brewster és professor d’Interacció Humà-Computadora a l’Escola de Ciències de la Computació de la Universitat de Glasgow i en aquesta conferència ens aproparà a les més recents investigacions en interacció multimodal home-computadora realitzades pel seu grup de recerca HCI Research at the University of Glasgow.

La seva investigació se centra en l’HCI multimodal o en l’ús de múltiples modalitats sensorials i mecanismes de control (en particular àudio, hàptica i gestual) per crear una interacció natural més rica entre els humans i la tecnologia. La majoria de les nostres interaccions impliquen mirar pantalles i prémer botons, però els humans som capaços de fer molt més que això. L’eix de la seva recerca demostra precisament com les noves tecnologies poden ajudar-nos a fer coses noves en situacions noves.

El seu treball té un fort enfocament experimental, en què aplica la investigació perceptiva a situacions pràctiques. Per exemple, coneixerem com podem utilitzar la levitació i l’hàptica per crear noves formes d’interacció i com podem fer servir la realitat virtual per canviar la nostra manera d’experimentar els viatges. En concret, els seus treballs actuals tracten les aplicacions de l’hàptica per a ultrasons i les aplicacions de la realitat virtual i la realitat augmentada per a passatgers de vehicles autònoms.

Stephen Brewster és membre de l’acadèmia ACM SIGCHI, orador distingit de l’ACM i membre de la Royal Society d’Edimburg. Va ser president general d’ACM CHI 2019, la conferència més gran en el camp de l’HCI, celebrada a Glasgow.

Més informació i inscripcions:

Lliçó Inaugural dels Estudis del CITM: “The Future of Multimodal Human-Computer Interaction”