UPCArts, amb la col·laboració del CITM, participa al festival Sónar+D

Els dies 18 i 19 de setembre, es realitza una nova edició del Sónar+D, la cita de referència en  creativitat i tecnologia. Les temàtiques de conscienciació mediambiental i les relacions entre art i ciència destaquen en el programa de conferències i presentacions d’enguany, que es podrà seguir via streaming. La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) hi participa a través del programa UPCArts, en el qual el CITM col·labora amb l’aportació de dos Treballs Finals de Grau vinculats a la cultura i la tecnologia.

Els dos projectes seleccionats es mostraran en la peça audiovisual que UPCArts projectarà durant el festival i dins de l’apartat SónarHub Studios de la pàgina web del festival.

En concret, són aquests dos treballs:

– Parallels, a Story about You, d’Helena Córdoba, graduada en Multimèdia (2019). Aquest projecte ens proposa un muntatge escènic on la dansa contemporània interactua amb tècniques multimèdia, com el vídeo mapping. Un espectacle que combina tecnologia i art i que ens convida a endinsar-nos en l’equilibri entre el positiu i el negatiu, els dos grans paral·lels que regeixen la personalitat.

– Qu4Tre, de Pablo Soler, graduat en Multimèdia (2020). Es tracta d’una instal·lació d’art interactiu, composta per efectes visuals i auditius que són modificats per l’acció dels usuaris. Els participants, a través del mòbil, trien els instruments i amb el moviment del seu cos pugen i baixen la intensitat, per convertir-se, així, en els autors en temps real de la seva pròpia creació sonora.

Al curs 2019 la UPC va crear el programa UPC Arts, un projecte interdisciplinari que té per objectiu vincular l’art i la ciència. A través d’aquesta iniciativa es pretén, d’una banda, obrir una agenda cultural amb propostes culturals externes per a tota la comunitat UPC i, d’altra banda, posar en relleu l’activitat cultural interna de la UPC i donar-la a conèixer a més espais externs a la Universitat. La UPC busca constantment nous creadors i nous espais per incloure’ls en la programació cultural de la ciutat i propiciar que els estudiants puguin establir contacte directe amb creadors emergents, cercant noves interseccions entre l’àmbit cultural i el digital.

Sonar+D, l’Institut del Teatre, el CCCB, l’ESMUC, el Gran Teatre del Liceu, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) de Terrassa, la Fundació La Pedrera o el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) són algunes de les institucions amb què UPCArts ha col·laborat en els darrers mesos.

Més informació:

UPCArts al Sónar+D