El professor del CITM Oriol Boira participa en un programa de Catalunya Ràdio per analitzar la compra de King per part d’Activision

L’empresa Activision Blizzard, responsable de videojocs com Call of Duty, ha signat un acord per comprar King Digital Entertainment per la xifra astronòmica de 5.900 milions de dòlars (5.370 milions d’euros). Aquesta notícia ha revolucionat el sector, al tractar-se de l’adquisició més important realitzada a la indústria dels videojocs durant aquest any. Per analitzar les repercussions i les perspectives de futur que genera aquesta fusió, el professor del CITM i professor del màster en Disseny i Creació de Videojocs de la UPC School Oriol Boira ha estat entrevistat al programa Catalunya Vespre, de Catalunya Ràdio.

KingLa marca comprada, King Digital, és responsable de jocs tan populars i addictius com Candy Crush , Pet Rescue Saga o Bubble Witch Saga. King Digital Entertainment és una de les principals productores de jocs en el món mòbil, amb 474 milions d’usuaris únics jugant als seus jocs online cada mes (segons les darreres dades trimestrals de la companyia), 340 dels quals són jugadors únics, unes xifres espectaculars que demostren l’èxit de la seva aposta continuada a la indústria dels videojocs.

Segons el comunicat d’un dels màxims responsables d’Activision, asseguren que els ingressos i beneficis combinats potenciaran el posicionament d’ambdues companyies. Amb una xarxa global combinada amb més de 500 milions d’usuaris actius mensuals, augmenta el potencial per arribar a audiències de tot el món en els dispositius mòbils i els permetrà oferir nous jocs a un major col·lectiu.

Pots escoltar la participació d’Oriol Boira al programa Catalunya Vespre: El trènding de Catalunya Ràdio.