Guanyadors de la 7a Gran CITM Game Jam

La 7a edició de la CITM Game Jam ha estat de nou tot un èxit, tant de participació com de qualitat en les propostes presentades. Tant és així que ha tornat a ser una edició rècord, amb 120 participants en 23 equips de diferents graus i cursos. Aquest any, hem tornat a comptar amb la confiança i patrocini de l’estudi de videojocs Gameloft i, per primer cop, de Socialpoint.

Aquest és un esdeveniment organitzat per la Delegació d’Estudiants del CITM, amb el suport del mateix centre, que any rere any, segueix creixent i col·laborant amb nous estudis de la indústria per fomentar la creativitat, la innovació i l’aprenentatge col·lectiu en el camp del desenvolupament de videojocs.

Al llarg d’aquests dies, els participants han treballat en la temàtica proposada: Somnis i Malsons, i amb els següents subtemes com a possibles eixos temàtics a abordar en la proposta de joc: realitats paral·leles, surrealisme, inestabilitat, miratges i efecte dominó. Amb tot aquest còctel, han desenvolupat un videojoc.

El 15 de febrer, en una sessió presencial al Saló d’Actes de l’ESEIAAT, es va fer l’esperat lliurament de premis i l’acte de cloenda. El jurat responsable d’escollir els projectes guanyadors ha estat format per:

• Toni Sala, global director of game economy design a Gameloft.
  • Marc Martí, VP of Art a Socialpoint.
  • Amadeu Martínez, art producer a Socialpoint.
  • Irene Pérez, QA Lead a King.
  • Maria Pagès, doctora en Animació, professora del CITM i responsable de les àrees de Comunitat i Trajectòria i Igualtat del CITM.
  • Marta Fernández, coordinadora del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i professora del CITM.
  • Mónica Martín, professora del CITM.

Els premiats de la 7a Gran CITM Game Jam han estat:

Millor Joc: Mind’s Abyss, de Mermelada Games. Equip format per: Lluc Cid, Miguel Iglesias, Guillem Alqueza, Carlos González i Sergio Fernández. El jurat va destacar el seu nivell tècnic, els seus acabats, la seva integració i, sobretot, la seva jugabilitat. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la botiga GAME per valor de 50 €.

– Millor Art: Thanks, Monster!, de DeXuXa. Equip format per: Xavier Prats, David Ruiz, Xiao Shan Costajussà, Carla Mangas i Javier Ingelius. D’aquest videojoc van destacar la seva diversitat d’estils gràfics. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la botiga GAME per valor de 50 €.

– Millor Tecnologia: Wakeful, d’IDK Studio. Equip format per: Pau Guri, Mònica González, Helena Lahora, David Pujol i Yun Solà. El jurat va destacar els reptes tecnològics d’aquest videojoc que, malgrat la seva complexitat, s’havien resolt amb eficiència i elegància. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la botiga GAME per valor de 50 €.

– Millor Disseny: Nightmare Falldown, de Los Jugocitos. Equip format per: David Benages, Laia Pachón, Alex Garcia, Roger Salas i Biel Rabasa. El jurat va destacar el repte que suposava fer un videojoc experimental amb una atmosfera immersiva, un desafiament resolt amb eficiència i elegància malgrat la seva complexitat. Cada participant de l’equip va rebre una targeta per a la botiga GAME per valor de 50 €.

– Premi del Públic: Everdream, de Club de Fans de Dani T. Equip format per: Daniel Mañas, Lluc Estruch, Marc Escandell, José Antonio Tur i Biel Rubio. Es va lliurar un diploma acreditatiu als participants.

En les categories de Millor Disseny va haver-hi una menció honorífica al projecte Droom Gevecht, dels autors Martí Mach, Pol Cot, Ton Casals, Marc Amo i Thomas Heurtley. També va lliurar-se una menció honorífica en la categoria de Millor Art, en concret per al projecte Dreamward, d’Andreu Nosàs, Sonia Ojeda, Alberto Hidalgo, Eric Segovia i Sara Martínez.

La 7a edició de la Game Jam del CITM fa que l’esdeveniment segueixi consolidant-se com una de les cites de videojocs més especials per als estudiants i estudiantes que volen fer d’aquest apassionant món un dels seus objectius professionals. Un retrobament anual molt esperat que uneix el món de la indústria dels videojocs amb el talent emergent que surt de les aules del nostre Centre.

Enllaç per poder jugar als videojocs de la 7a Gran CITM Game Jam: https://itch.io/jam/7a-gran-citm-game-jam/entries