L’empresa de videojocs Smilegate col·labora amb el CITM

La companyia sud-coreana Smilegate, responsable de videojocs tan potents com CrossFire o Lost Ark, acaba d’obrir el seu estudi de videojocs a Barcelona. El nou centre serà la base central de la companyia a Europa i estarà enfocat a la creació de jocs AAA, és a dir, els videojocs de grans produccions. L’empresa, creada el 2002,  té una nombrosa plantilla de professionals i oficines a Corea, EUA i la Xina.

Aquesta col·laboració d’Smilegate amb el CITM neix amb una clara voluntat de continuïtat. Ara per ara, la sinergia entre dues entitats ja ha donat com a fruit dues accions concretes.

La primera ha estat l’ús del plató del CITM perquè l’empresa pogués treballar en la investigació del moviment aplicat al seu nou videojoc, mitjançant unes sessions de gravació i captura de moviment. El segon punt de la col·laboració ha estat la creació d’un taller sobre MOCAP (Motion Capture Systems) obert a tot l’estudiantat del Centre.  Aquesta sessió va estar dirigida per José Luís Cámara, director d’Animació d’Smilegate, amb la col·laboració de Víctor Masó, graduat en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM i actualment treballant com a junior tech animator a Smilegate Barcelona.

El taller sobre MOCAP fou molt interessant, amb un primer repàs de la història del moviment, des que el fotògraf Eadweard Muybridge va realitzar amplis estudis a partir del moviment de persones i animals durant l’any 1887. El contingut es va ampliar amb els experiments de Walt Disney al cinema i al món de l’animació. Tot, per comprovar com aquesta captura o gravació del moviment permet que els personatges dels videojocs tinguin una aparença més realista. El més destacable del taller va ser, sens dubte, la demostració pràctica sobre com des d’Smilegate construeixen les captures del moviment per als seus propis videojocs. Els participants també van poder descobrir l’evolució de la tècnica, des dels marcadors òptics i els sensors, fins a arribar als algoritmes de seguiment precís que es fan servir en l’actualitat.

Els estudiants que van poder assistir al taller de manera presencial van quedar impressionats pel gran treball que l’empresa va fer en la captació del moviment des del plató del CITM.

Actualment, dins de la plantilla d’Smilegate Barcelona hi treballen tres alumnes graduats en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM.

Consulta la galeria d’imatges de la col·laboració Smilegate Barcelona amb el CITM i també el següent vídeo, que recull un resum d’aquesta interessant col·laboració: