El professor del CITM Francesc Tarrés lidera un projecte per automatitzar els resums dels partits de futbol

El professor del CITM Francesc Tarrés lidera un projecte de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per seleccionar de forma automàtica les jugades de més interès d’un partit de futbol. La idea neix per una necessitat de Televisió de Catalunya a l’hora de recollir les jugades més significatives dels partits de futbol que es juguen en divisions inferiors. Aquest projecte està desenvolupat en el marc del programa “Consorcios Estratégicos Nacionales en Investigación Técnica” (CENIT), amb el suport de la televisió autonòmica de Catalunya.

“La tecnologia es basa en dividir el contingut d’un partit de futbol sencer en diferents plans de vídeo, als quals se’ls assigna una nota de rellevància. Aquesta nota s’obté aplicant algoritmes matemàtics a la imatge i a l’àudio”, explica Francesc Tarrés, coordinador del projecte, i professor del Grau en Multimèdia al CITM.

Projecte Francesc TarrésEls indicadors per puntuar cadascun dels talls de vídeo inclouen aspectes com ara el nivell de soroll ambient i la cridòria del públic, la detecció dels xiulets de l’àrbitre, la detecció dels moviments de la càmera, els colors dominants en les imatges, la detecció de persones i cares que s’acumulen en una determinada part de la imatge, etc. Totes aquestes informacions es valoren de manera numèrica i donen una nota final als diferents fragments de vídeo. Aquestes variables són signes reveladors de què alguna situació interessant s’està produint en el terreny de joc i el sistema permet seleccionar-los de forma automàtica per configurar seqüència resum de moments clau del partit.

Fins al moment, Tarrés i el seu equip de recerca, en què ha participat Arnau Raventós, també professor del CITM, ha aconseguit amb una prova realitzada en cinc partits que el sistema seleccioni el 70% de gols.

Moltes felicitats pel projecte!