El professor Joan Pons posa en marxa un grup d’estudi de game design i level design en confinament

50 alumnes del CITM, 50 alumnes d’ENTI i estudiants del màster de Videojocs de la UPC School formen part d’aquest grup d’estudi, que ja està totalment operatiu. El punt de trobada i seguiment és la plataforma Discord, una aplicació freeware de VoIP dissenyada per a comunitats de videojocs.

La dinàmica d’aquest grup, que a poc a poc ha anat creixent en nombre de seguidors, és la següent:

• Els dilluns es realitza una classe de game design impartida per Joan Pons, professor del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs del CITM.
  • Els dimecres es realitzaran taules rodones amb game designers d’empreses del sector.
  • Els divendres es realitzaran les presentacions de treballs d’alumnes.

El 3 de juny hi ha una sessió amb Daniel Iglesias, level designer de King, i Carlos Meca, game designer de King. Explicaran la seva trajectòria laboral, els seus estudis i com la rutina de treball a King i, més concretament, als seus llocs de treball. Després explicaran consells i mètodes de game i level design i atendran preguntes dels alumnes. El dimecres 10 de juny vindrà Alfonso Mestres, també game designer de King i, probablement, en Pau Bonet, level designer de Starloop (encara per confirmar). Aquesta sessió és interessant perquè tots dos són graduats del CITM.

Pel que fa a la presentació de treballs, aquest divendres 5 de juny tindrem la presentació de “Rewarding/economía de brawl stars”, per part d’Arnau Aguilar d’ENTI i “Decision making and risk vs. reward in rogulikes”, per part de Joel Cabaco del CITM.

De fet, aquestes són les 6 presentacions amb alumnes ja programades:

1. “Rewarding/economía de brawl stars” (Arnau Aguilar, ENTI)
  2. “Valorant – split map analysis” (Joel Cabaco, CITM)
  3. “Decision making and risk vs. reward in roguelikes” (Joel Cabaco, CITM)
  4. “Overwatch – Hanamura map analysis” (Ferran Domenech, CITM)
  5. “Balancing LoL” (Wrazack, CITM)
  6. “Mecàniques que fomenten el càmping: Error o Justificat (debat)” (Ricard Rodas, ENTI)

Les pròximes sessions de game design, impartides per Joan Pons, seran:

• 8 de juny – “How to design bosses”
  • 15 juny – “How to design quests and story-lines”

La proposta està resultant ser tot un èxit, fins al punt d’haver-hi 62 assistents a una mateixa classe. Tot un repte el fet de compartir experiències i coneixement sobre game design i level design en temps de confinament.

Aquest és l’enllaç del grup d’estudi al canal de Discord, obert a tots aquells que s’hi vulguin apuntar: