Mireia Escriu, estudiant del grau en Multimèdia, guanya el 18è concurs de la carpeta UPC

Mireia Escriu Cánovas, estudiant de tercer curs del grau en Multimèdia al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, és l’autora de la proposta guanyadora de la 18a edició del concurs de la carpeta UPC. El seu disseny, que duu per títol ‘50 capes de coneixement‘, il·lustrarà la nova carpeta de la UPC del curs 2021-2022.

’50 capes de coneixement’ és el disseny triat per la comunitat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) per il·lustrar la carpeta del curs vinent. I és que la proposta de Mireia Escriu ha estat la més votada, amb 1.171 vots, en aquesta edició del concurs.

La resta de finalistes, per ordre de vots, han estat: Gerard López López, estudiant de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) amb la proposta ‘50 anys de somnis’, (819 vots); Meritxell Cristobal Blanco, estudiant de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), amb ‘Traçant vida’ (805 vots); Marc Vera Atzera, estudiant de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), amb ‘50 anys amb futur’ (637 vots), i Ionut Ovidiu Suteu, també estudiant de l’EPSEVG, amb ‘50 anys junts’, que ha rebut 467 vots.

En la 18a edició del concurs es va proposar que la temàtica per inspirar els dissenys de la carpeta fos el 50è aniversari de la UPC. La guanyadora del concurs d’enguany, Mireia Escriu, serà premiada amb una tauleta mini wi-fi 16 GB i l’import equivalent, fins a un màxim de 2.000 euros, en crèdits matriculats per al pròxim curs 2021-2022. I el premi més important: veurà el seu disseny reproduït en les carpetes que imprimirà la UPC i donarà a l’estudiantat el curs 2021-2022.

Hem pogut parlar amb la Mireia sobre el seu treball i, sobretot, del missatge que hi ha darrere de la seva original proposta.

• El teu treball ha estat el més votat i, per tant, és el guanyador del 18è concurs de la carpeta UPC. Amb el nom de ’50 capes de coneixement’, quina ha estat la teva inspiració? Quin és el missatge del teu disseny?

El tema de la carpeta estava marcat enguany per la temàtica de la celebració dels 50 anys, per tant, ja tenia una petita idea del que volia representar: aquest element “festiu”, les diversitats de camins/carreres que es poden escollir a la UPC i el creixement de la Universitat en aquests 50 anys. Després de tenir algunes idees en ment que poguessin representar tots aquests temes, la més adient que vaig trobar va ser la resultant, on mitjançant les capes, que recorden als mapes de nivells, es representen els anys i els coneixements acumulats. El disseny està fet amb un degradat de color amb colors vius per representar la festivitat i amb el blau corporatiu sempre present.

• Quan vas escollir el grau de Multimèdia, ja tenies una idea clara de quina podria ser la teva especialitat o bé és quelcom que has anat descobrint progressivament?

És quelcom que he anat descobrint, ja que justament vaig escollir la carrera de Multimèdia perquè m’agradava el fet que abastés tants camps i, sobretot, la barreja entre la tecnologia i la part més creativa. Tot i que encara no tinc molt clar quina seria la meva especialitat, crec que em decantaria més pel món del disseny i l’audiovisual.

• El pròxim curs acadèmic començaràs el 4t curs del grau, com veus el teu futur professional?

Tinc moltes ganes de poder endinsar-me en el món professional, ja que crec que és quan realment descobriré en quin sector em vull dedicar i on podré bolcar tots els meus coneixements. Tot i que també em fa una mica de por, crec que la tecnologia multimèdia és un camp necessari en moltes empreses i molts cops es busquen aquests perfils que barregen art i  tecnologia.