El professor Joan Pons i el graduat en Videojocs Marc Gálvez participen en els tallers d’ESPRONCEDA-Institut d’Art i Cultura

Espronceda-Institut d’Art i Cultura és un centre d’investigació i difusió artística i cultural amb seu a Barcelona. Té espais expositius, àrees de tallers i allotjament per a residència cultural. Immersiva és la plataforma d’Espronceda per generar projectes interdisciplinaris entre l’art, la ciència, la tecnologia i la societat, amb l’objectiu de difondre la creació contemporània que utilitza tecnologia avançada.

Durant aquest mes de març hi tenen lloc una sèrie de tallers adreçats a creadors i autors que fan servir la tecnologia com la seva eina de creació. Dins d’aquests tallers, hi participen el professor del grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs Joan Pons i en Marc Galvéz, graduat el passat curs 2020-2021 també en Disseny i Desenvolupament de Videojocs pel CITM.

Taller de visió i creació dels metaversos

• 8 de març
  • Horari: 11:30 – 18:30
  • C/ d’Espronceda, 326, Naus 4, 5 i 10. Barcelona

Taller d’ideació del metavers (storytelling/ciència-ficció) i inspiració sobre la utilització de nft més enllà de les bases actuals. Impartit per: Luis Fraguada (IAAC), Solimán López (OLEA) i Joan Pons (CITM).

Taller de creació de NFTs

• 9 de març
  • Horari: 10:00 – 14:00
  • C/ d’Espronceda, 326, Naus 4, 5 i 10. Barcelona

Descobreix com funcionen els NFTs a nivell pràctic a les diferents xarxes blockchain i publica’n el teu propi utilitzant tècniques de minting i listing. Impartit per: Ovidiu-Valeriu Bojor (PRIMAL) i Marc Gálvez (IMMENSIVA/ NUBIA)

Inscriu-t’hi

Taller d’intel·ligència artificial i creativitat

•  17 de març
  • Horari: 10:30 – 15:00
  • C/ d’Espronceda, 326, Naus 4, 5 i 10. Barcelona

Introducció de paquets de software preparats per implementar fàcilment l’ús de la intel·ligència artificial en projectes creatius. Impartit per: Xavier Satorra i Lissette Lemus (ARTIFICIA/ IIIA-CSIC)

Inscriu-t’hi

Taller de primers projectes de realitat virtual

• 25 i 26 de març
  • Horari: 10:15 – 16:15
  • C/ d’Espronceda, 326, Naus 4, 5 i 10. Barcelona

Taller per iniciar-se en el coneixement del motor de videojoc multiplataforma Unity i d’altres eines per crear els teus propis projectes de Realitat Virtual. Fotogrametria 3D, creació d’objectes digitals 3D exportables a la Realitat Estesa (XR). Impartit per: Michael Barngrover (Karma Lab).