La professora del CITM Bea Martínez imparteix dos tallers tècnics sobre fotografia a l’Uruguai

Bea Martínez, professora dels graus del CITM i directora acadèmica del postgrau en Digitalització del Patrimoni Cultural: Processos de Captació d’Imatge Fixa de la UPC, va ser convidada per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de la República de l’Uruguai, on va impartir un taller sobre gestió del color i sistemes d’impressió. També va estar present al Centre de Fotografia de Montevideo, on va donar un curs tècnic sobre digitalització fotogràfica.

BeaMartinezEl seu treball i recerca en l’àmbit de la gestió del color i també de la digitalització de fons fotogràfics són un referent al sector de la imatge i la fotografia.

A la Facultat de Belles Arts va realitzar un taller de 10 hores dirigit a professors del mateix centre. Es tractava d’un curs de formació sobre gestió del color i sistemes d’impressió.

Tallers_BeaMartinezPel que fa al Centre de Fotografia, que depèn directament de l’Ajuntament de Montevideo, va impartir un taller de 12 hores adreçat a professionals que participen en projectes de digitalització de col·leccions en biblioteques, museus o arxius. Hi van participar professionals del patrimoni científic, educatiu i informatiu, fotògrafs i  altres professionals dedicats a la conservació i difusió del patrimoni. Una fantàstica oportunitat per conèixer els processos de digitalització i els sistemes de valoració de la qualitat de la imatge.

És la tercera vegada que des de l’Uruguai conviden a la professora Bea Martínez perquè imparteixi aquests tallers en el seu camp d’expertesa. L’Uruguai està treballant intensament per recuperar un fons històric, un instrument que els ajudarà a preservar el seu llegat cultural i la seva identitat.