Nou Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs al CITM per al proper any acadèmic

El grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs és un títol universitari oficial de grau, adaptat a l’espai europeu d’educació superior (EEES). Té una durada de quatre anys (240 crèdits ECTS) i l’alumnat podrà realitzar pràctiques en empreses des de tercer curs. El Grau en Videojocs s’impartirà al Campus UPC a Terrassa, al Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM).

L’objectiu del Grau en Videojocs és formar professionals capaços de conceptualitzar, dissenyar i programar videojocs i continguts dirigits a l’entreteniment digital i aptes per difondre en diferents plataformes i dispositius mòbils. El pla d’estudis s’ha creat perquè l’estudiant adquireixi competències multidisciplinàries en la creació de videojocs i materials interactius, amb una base científica sòlida en les tecnologies implicades, la programació amb múltiples plataformes, el disseny artístic i gràfic, el modelatge i l’animació en 2D i 3D.Grau Videojocs UPC

En cadascun dels tres primers anys del grau, els alumnes desenvolupen un projecte real de videojocs en grup. Al 4t any, realitzen el Treball Fi de Grau de forma individual. D’aquesta manera, en acabar el grau, als coneixements acadèmics adquirits durant el curs, l’alumne suma al seu currículum 4 projectes reals de videojocs com a carta de presentació per a les més de 70 empreses del sector que avui dia existeixen a Catalunya. Aquest és un dels trets més destacats d’aquesta formació: la “necessària vinculació empresarial” al programa docent. La UPC és un referent a l’Estat en el sector del videojoc i compta amb el suport de més de 30 empreses nacionals i internacionals, com ara King, Social Point o Ubisoft, que col·laboraran com a docents i com a principals interessats en la captació del talent format en aquest nou Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs.

Un sector en efervescència

El sector dels videojocs no para de créixer a Catalunya. Catalunya és focus d’atracció per a empreses que, atretes pel talent emergent format aquí, volen assentar-se i desenvolupar-se a Barcelona, que s’està situant com un autèntic hub per al sector del social gaming.

Les sortides professionals d’aquest nou Grau van des de poder treballar com a programador i desenvolupador de videojocs, programador de dispositius mòbils, dissenyador de videojocs, dissenyador gràfic, artista tècnic, artista 3D, animador 2D i 3D per a videojocs i continguts digitals, fins a treballar-hi en noves professions pròpies fruit de l’expansió i evolució del sector, com ara analista de dades de videojocs, control de qualitat, testeig i balanceig, així com consultor en gamificació, una nova tendència que aplica les mecàniques i dinàmiques del joc per potenciar la motivació i la fidelitat del públic en altres sectors com ara l’educació i el màrqueting.

Més informació: