Tallers paral·lels a l’exposició Homo Ludens: Videojocs per Entendre el Present

En els pròxims mesos, de manera paral·lela a l’exitosa exposició Homo Ludens: Videojocs per Entendre el Present, es desenvoluparan al CaixaForum Barcelona diferents tallers que aborden la temàtica del videojoc, així com una jornada de rol. Des del CITM animem tot l’alumnat a participar-hi.

Els tallers, impartits per grans professionals de la indústria, permetran als assistents entrar en contacte amb aspectes tan importants com el disseny, el so o la direcció d’art als videojocs.

Aquests són els propers tallers:

• “EL CAMÍ DAURAT: LA PRAXI D’ESCRIURE VIDEOJOCS” – ÁNGEL LUIS SUCASAS (dissabte 12 de febrer, 11:30 h)

En aquest taller, després d’una partida guiada per part d’Ángel Luis Sucasas per un segment concret de Ratchet & Clank: Rift Apart, els assistents podran fer el seu propi document Golden Path, seguint una estructura similar al nivell observat al videojoc.

• “LA DIMENSIÓ BINAURAL: MÚSICA I SO EN VIDEOJOCS” – EDUARDO DE LA IGLESIA (dissabte 26 de febrer, 11:30 h)

Eduardo de la Iglesia, compositor i dissenyador sonor madrileny, abordarà aspectes com la importància de l’àudio en el procés de desenvolupament del videojoc i quines especificacions narratives o estètiques s’han de tenir en compte per traslladar el departament de la composició musical i el disseny sonor.

• “LA MUSA DIGITAL: DIRECCIÓ D’ART EN MONS INTERACTIUS” – CONRAD ROSET (dissabte 19 de març, 11:30 h)

Conrad Roset exposarà la seva manera de treballar, i ens plantejarà qüestions inicials com quins elements es volen destacar a la proposta o com es compenetra l’estil amb la tecnologia disponible. També tractarà els referents artístics que poden orientar la línia del joc i com construir una identitat pròpia.

La Jornada de Rol es durà a terme per Devir. A càrrec de directors de partida experimentats, es demostrarà que jugar a rol o interpretar un personatge de Shakespeare no són coses totalment diferents. Els participants tindran l’oportunitat de buscar tresors a la Terra Mitjana amb l’ajuda d’elfs i nans o lluitar contra criatures que assolen alguna terra llunyana a Golarion. També podran viatjar mil anys en el futur per perseguir criminals de l’espai o seguir la pista d’un fugitiu pels carrers il·luminats d’una metròpoli manejada per corporacions gegantines.

Els alumnes del CITM tenen un descompte especial del 50% per a aquests tallers.